معرفی و بررسی امکانات سه کوتاه کننده آدرس های اینترنتی

Posted on اکتبر 25, 2008. Filed under: Uncategorized |

آدرس های اینترنتی (url) برای بعضی سایت ها و وبلاگ ها گاهی آنقدر طولانی است که به یاد ماندنش را غیرممکن می سازد. از طرف دیگر در صورتی که حتی یک حرف از این آدرس ها کم یا زیاد شود عملا قادر به دیدن صفحه موردنظرتان نخواهید بود. بهترین راه استفاده از سایت هایی هستند که آن آدرس اینترنتی را برای شما کوتاه می کنند تا علاوه بر اینکه استفاده از آنها راحت تر باشد ، امکان اشتباه در نوشتنشان را نیز کمتر کند. سایت های زیادی برای اینکار وجود دارند که در این نوشته به معرفی و بررسی چندتایشان می پردازیم :

TinyURL

یکی از قدیمی ترین ، شناخته شده ترین و محبوب ترین سایت های موجود برای این کار است. حتی twitter هم از سرویس این سایت برای کوتاه کردن آدرس های اینترنتی موجود در توییت های کاربران استفاده می کند. tinyurl تا کنون بیشتر از ۱۰۰ میلیون آدرس اینترنتی را کوتاه کرده است و در ماه بیشتر از ۱/۵ میلیارد بازدید دارد. به هر آدرس اینترنتی یک مجموعه شش تایی از عدد و حروف اختصاص می دهد که با این حجم استفاده به زودی مجبور خواهد بود آن ها را بیشتر کند. از قابلیت های این سایت ، می توان به پیش نمایش آدرس ها ،استفاده از کاراکترهای موردنظر کاربر در آدرس کوتاه شده ، کپی شدن خودکار آدرس کوتاه شده در حافظه (clipboard) و وجود Bookmarklet اشاره کرد. ظاهر سایت جذاب نیست ، اما قطعا کارایی اش حرف ندارد.

tr.im

در مقابل tinypic ، جوان و تازه کار است اما بسیار خوب طراحی شده. یک ظاهر زیبا و ساده با یک عملکرد خوب و سریع ! آدرس های اینترنتی را برایتان در سه حرف  (بدون احتساب آدرس خود سایت) خلاصه می کند ، می توان به صورت مستقیم آنها را به twitter و identi.ca ارسال کرد. علاوه بر این ، با داشتن حساب کاربری در tr.im قادر خواهید بود تا آمار مربوط به کلیک های صورت گرفته بر روی لینک های کوتاه شده تان را مشاهده کنید.این سایت نیز همچون tinyurl ، امکان استفاده از بوکمارک لت را دارد.

go2cut

امکانی برای ثبت نام و نگه داشتن آدرس های کوتاه شده قبلی وجود ندارد. در عوض تمامی لینک ها با استفاده از آنتی ویروس قوی Dr.WEB کنترل شده و در صورت وجود ویروس یا هرگونه بدافزار دیگری در آن لینک به کاربر اطلاع داده می شود. همچنین این امکان وجود دارد تا برای باز شدن لینک های کوتاه شده رمزعبور تعریف کرد. در حال حاضر لینک های کوتاه شده توسط این سایت با دو حرف در انتهای نام سایت نمایش داده می شوند (در مجموع با در نظر گرفتن آدرس خود سایت به ۲۰ حرف می رسد) اما قطعا با افزایش لینک های کوتاه شده توسط این سایت ، این حروف افزایش خواهند یافت. بعد از کوتاه کردن یک آدرس اینترنتی ، علاوه بر آدرس کوتاه شده ، آدرس دیگری در اختیار شما قرار می گیرد که آمار بازدید لینک کوتاه شده را در آن می توانید مشاهده کنید.

منبع: پارسیش

Make a Comment

بیان دیدگاه

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...